W 1971 roku dla pierwszego niemieckiego właściciela zbudowano kadłub Swan 55 nr 13 zaprojektowany przez S&S. Pływał pod nazwą „JAN POTT”, przez kilka lat brał udział w wyścigach i został sprzedany do Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. ASV ochrzciło ją w Walrus III na wzór ich starego Walross II. W ASV łódź zasłużyła na większość swojej chwalebnej historii. Przepłynęła wszystkie wody planety Ziemia. Przejechała ponad 220 000 NM, a najważniejszym ...
W 1971 roku dla pierwszego niemieckiego właściciela zbudowano kadłub Swan 55 nr 13 zaprojektowany przez S&S. Pływał pod nazwą „JAN POTT”, przez kilka lat brał udział w wyścigach i został sprzedany do Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. ASV ochrzciło ją w Walrus III na wzór ich starego Walross II. W ASV łódź zasłużyła na większość swojej chwalebnej historii. Przepłynęła wszystkie wody planety Ziemia. Przejechała ponad 220 000 NM, a najważniejszym wydarzeniem w jej życiu był zdecydowanie udział w drugiej edycji wyścigu dookoła świata Whitbread w sezonie 1981/82. Ponownie zmieniła się na innego miłośnika S&S Swan - pod nowym właścicielem miała po remoncie, gotowy na Morze Bałtyckie.
In 1971 Swan 55 hull no. 13 designed by S&S was build for the first german owner. She sailed under the name "JAN POTT", raced for several years and sold to the Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. The ASV babtised her into Walross III following their old Walross II. In ASV the boat earned most of her glorious story. She sailed all waters on planet earth. It logged more than 220.000 NM and the highlight of her life was definately the participation ...
In 1971 Swan 55 hull no. 13 designed by S&S was build for the first german owner. She sailed under the name "JAN POTT", raced for several years and sold to the Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. The ASV babtised her into Walross III following their old Walross II. In ASV the boat earned most of her glorious story. She sailed all waters on planet earth. It logged more than 220.000 NM and the highlight of her life was definately the participation in the second edition of Whitbread round the World Race in 1981/82. Again she changed to another S&S Swan lovers, - under her new owner she had refit, ready for the Baltic Sea.