Z stawki nie są wyłączone: - Skipper - Paliwo - Kuchnia - Hostessa (możliwe tylko przy maksymalnie 4 pasażerach) Opis: Trudno nie aby od razu zafascynować się pięknem nowej Sessa C3X. Dzięki temu statku Sessa Marine tworzy również bardzo ciekawy projekt, co czyni jego modułowość wielką zaletą. Nie mniej niż trzy w rzeczywistości modele powstałe w wyniku tego badania, które w inteligentny sposób oferuje podstawę projektową w wersjach ...
Z stawki nie są wyłączone: - Skipper - Paliwo - Kuchnia - Hostessa (możliwe tylko przy maksymalnie 4 pasażerach) Opis: Trudno nie aby od razu zafascynować się pięknem nowej Sessa C3X. Dzięki temu statku Sessa Marine tworzy również bardzo ciekawy projekt, co czyni jego modułowość wielką zaletą. Nie mniej niż trzy w rzeczywistości modele powstałe w wyniku tego badania, które w inteligentny sposób oferuje podstawę projektową w wersjach Open, Hard Top i T-Top, gdzie kluczowymi wartościami są możliwości zamieszkania i piękno. Najlepsza wersja ten nowy model to z pewnością Hard-Top i dziś wypróbujemy go razem, w światowej zapowiedzi. Wchodząc na pokład nowej Sessy C3X nie można nie zauważyć, jak rzeczywiste wymiary są naprawdę przesadzone. Przy całkowitej długości ponad jedenastu metrów (37 stóp) i szerokości około trzech i pół metra, Sessa C3X oferuje miejsce na zdecydowanie większą łódź. Do kokpitu wchodzi się po schodach duża platforma rufowa. Po lewej stronie od razu znajdujemy obszerny taras słoneczny, który dzięki składanemu oparciu staje się również kanapą na rufie jadalni w kształcie litery U ze stołem centralnym, kontrastującej z szafką barową, która pomieści wszystko, czego potrzebujesz na cały dzień morze. Kierując się w stronę dziobu, po lewej stronie znajduje się ogromny szezlong, który bardzo wygodny z pewnością będzie najbardziej poszukiwanym miejscem przez całą załogę. Odpowiednio, po prawej burcie, znajduje się zdecydowanie dobrze zorganizowany kokpit dowodzenia, z doskonałą widocznością 360 stopni i mieszczący całą niezbędną elektronikę. Cały ten obszar jest zdominowany przez duży, w pełni wyposażony belkowy dach przesuwny, który po otwarciu skutecznie reguluje przepływ powietrza podczas żeglugi, a po zamknięciu zacienia otwartą przestrzeń zewnętrzną. Na koniec na dziób można dostać się poprzez dwa symetryczne trapy, które, co jest kolejnym pozytywnym akcentem, są znacznie większy szersze niż przeciętne i pozwalają na bardzo bezpieczne przejście w kierunku ogromnego tarasu słonecznego, który na nas czeka. Ale kiedy schodzimy pod pokład, dosłownie zaniemówiliśmy. Przestrzeń, która nas wita, jest ogromna, czujemy się jak na pokładzie 40-stopowego statku. Na prawej burcie znajduje się druga jadalnia w kształcie litery L, wyposażona w składany stół centralny, który w razie potrzeby można również przekształcić inne łóżko. Dalej znajduje się kuchnia wyposażona w szafki ścienne, która wykorzystując gródź dziobową rozciąga się na przedłużeniu, które jest po prostu nie do pomyślenia w przypadku łodzi tej wielkości, mogącym z łatwością pomieścić wystarczającą ilość zapasów na rejsy na średnie dystanse. Po lewej stronie znajdziemy łazienkę, która wyposażona w oddzielną kabinę prysznicową została inteligentnie umiejscowiona na śródokręciu, dzięki czemu spełnia jednocześnie funkcję dziennej toalety. Dopełnieniem niezwykłych wnętrz nowej Sessy C3X są dwie kabiny, które ze względu na swoje wymiary, wykończenie i wyposażenie z łatwością można zidentyfikować jako dwóch mistrzów. Część dziobowa wyposażona jest w podwyższone łóżko centralne, a po obu jej stronach znajdują się szafy, półki i mnóstwo miejsca na podłodze. Z kolei na rufie znajduje się łóżko typu king size umieszczone wzdłuż belki, a nawet korytarz wyposażony w szafy, półki i sofę. Krótko mówiąc, łódź o naprawdę nieoczekiwanych wymiarach, dzięki której można cieszyć się długimi i wygodnymi rejsami z rodziną lub parą przyjaciół. Sea Trial: Testowanie nowej Sessa C3X W maszynowni mamy dwa benzynowe napędy rufowe Volvo DPS o mocy 350 koni mechanicznych, które – nie przestanę powtarzać – są najlepszym rozwiązaniem dla tego typu łodzi. Znacznie lżejsze (i tańsze) od swoich kuzynów z silnikiem Diesla, są idealne, jeśli nie zamierzasz żeglować 200/300 godzin rocznie. Opcjonalnie dostępne są oczywiście wersje z silnikiem Diesla lub silnikiem zaburtowym. Siedząc wygodnie w fotelu sternika, włączam bieg i otwieram przepustnicę. Widoczność dookoła jest naprawdę doskonała i bardzo łatwo się nim manewruje, nawet w wąskich przestrzeniach. Po wyjściu z portu dodajemy gazu i Sessa C3X szybko wchodzi w ślizg, już przy 12 węzłach wchodzi w ślizg z wody, odłącza się od kilwateru i naturalnie relaksuje. Funkcja ta umożliwia także znalezienie szeregu niskich prędkości przelotowych, które okażą się istotne w nawigacji na wzburzonym morzu lub, prościej, do płynięcia bez pośpiechu, podziwiając widoki. Warto zwrócić uwagę na prędkości mieszczące się pomiędzy przy 20 i 30 węzłach, tutaj zużycie jest dość stałe, zawsze mniejsze niż 4 litry na milę. Naprawdę dobry wynik, w efekcie kadłub ślizgający się po wodzie wytwarzający niewielkie tarcie. Ale Sessa C3X może dać znacznie więcej, jest otwarta i pomimo bogactwa i wielkości wnętrz musi być w stanie dawać także sportowych wrażeń, więc skończmy już z tym zamieszaniem i dajmy już spokój przepustnicom. Łódź bez widocznego wysiłku rozpędza się do 35/36 węzłów, a potem, lekko trymując silniki, ponownie przyspiesza, aż do prędkość prawie do 40 węzłów, nieźle jak na taki opener, który w dodatku testujemy z pełnym obciążeniem. Zwalniam prędkość do ok. 20 węzłów i wtedy zdecydowanie skręcam, łódź przechyla się i adrenalina wzrasta, podczas gdy kadłub wykonuje swoją pracę, utrzymując Sessa C3X stabilnie na swojej trajektorii. Kontruję, aż napotkam te same fale, co my, które łódź pokonuje bez zderzenia. Potem znowu wyruszam na prosty kurs, z prędkością około 30 węzłów i cieszę się komfortem. Ta nowa Sessa C3X żagluje naprawdę dobrze. Wszystkie numery testowe Sessa C3X, dane techniczne: Długość 11,19 m (37 stóp) Długość atest 9,93 m Szerokość ft. 3,45 m Maksymalna pojemność osób 12 Łóżka 4 Paliwo 750 l Maksymalna moc 700 KM Kategoria CE B Design & Project Sessa International Miłej zabawy.
Esclusi dalla tariffa: - Skipper - Carburante - Cambusa - Hostess (possibile solo con un massimo di 4 passeggeri) Descrizione: Difficile non restare subito affascinati dalla bellezza del nuovo Sessa C3X . Con questimbarcazione Sessa Marine realizza inoltre un progetto molto interessante, che fà della sua modularità un grande punto di forza. Ben tre infatti i modelli che nascono da questo studio che, intelligentemente, declina nelle versioni ...
Esclusi dalla tariffa: - Skipper - Carburante - Cambusa - Hostess (possibile solo con un massimo di 4 passeggeri) Descrizione: Difficile non restare subito affascinati dalla bellezza del nuovo Sessa C3X . Con questimbarcazione Sessa Marine realizza inoltre un progetto molto interessante, che fà della sua modularità un grande punto di forza. Ben tre infatti i modelli che nascono da questo studio che, intelligentemente, declina nelle versioni Open, Hard Top e T-Top una base progettuale dove i valori chiave sono abitabilità e bellezza. La versione di punta di questo nuovo modello è certamente la Hard-Top, ed oggi la proveremo insieme, in anteprima mondiale. Salendo a bordo della nuova Sessa C3X non si può fare a meno di notare come le dimensioni reali siano davvero esagerate. Con una lunghezza fuori tutto di più di undici metri (37ft) ed una larghezza di tre metri e mezzo circa, la Sessa C3X offre infatti spazi da imbarcazione di taglia decisamente superiore. Si entra in pozzetto salendo un gradino dalla grande plancia di poppa. A sinistra troviamo subito un prendisole di generose dimensioni che, tramite uno schienale ribaltabile, diventa anche il divano poppiero della dinette a U con tavolo centrale, a cui è contrapposto un mobile bar in grado di contenere tutto ciò che serve per una giornata in mare. Spostandoci verso prua, a sinistra, trova spazio una chaise longue enorme che, comodissima, sarà certamente il posto più conteso da tutto lequipaggio. In sua corrispondenza, a dritta, troviamo un cockpit di comando decisamente ben organizzato, dotato di unottima visibilità a 360 gradi ed in grado di contenere tutta lelettronica che serve. Tutta questarea è sovrastata dal grande tetto scorrevole a tutto baglio che, da aperto regola efficacemente gli afflussi daria in navigazione e, da chiuso, ombreggia lopen space esterno. Si accede infine a prua tramite due passavanti simmetrici che, altra nota positiva, sono ben più larghi della media e consentono un passaggio molto sicuro verso lenorme prendisole che ci aspetta. Ma è scendendo sottocoperta che, letteralmente, rimaniamo a bocca aperta. Lo spazio che ci accoglie è enorme, sembra di essere a bordo di un 40 piedi. A dritta una seconda dinette a L dotata di tavolo centrale abbattibile che, volendo, può anche diventare un altro posto letto. A seguire una cucina dotata di pensili che, sfruttando la paratia di prua, si sviluppa su un estensione semplicemente impensabile per barche di questa dimensione, in grado di ospitare facilmente le provviste sufficienti a crociere di medio raggio. Sulla sinistra troviamo il locale bagno che, dotato di box doccia separato, è posizionato intelligentemente a centro barca, riuscendo cosi ad assolvere anche alla funzione di day toilet. A completare gli interni fuori dal comune del nuovo Sessa C3X ci sono due cabine che, per dimensioni, finiture e dotazioni, possono tranquillamente essere identificate come due master. Quella di prua è dotata di letto centrale rialzato ed è servita ai due lati da armadi, mensole e spazio di calpestio in abbondanza. Quella di poppa invece vede il letto king size posizionato per baglio ed ha addirittura un disimpegno dotato di armadi, mensole e divanetto. Insomma una barca dalle dimensioni davvero insospettabili, con cui concedersi lunghe e comode crociere, in famiglia o con una coppia di amici. Prova In Mare: La prova della nuova Sessa C3X In sala macchine abbiamo due entrofuoribordo Volvo DPS da 350 cavalli a benzina che, non mi stancherò mai di dirlo, sono la soluzione migliore per questo tipo di imbarcazioni. Molto più leggeri (ed economici) dei loro cugini diesel sono lideale se non avete intenzione di fare 200/300 ore lanno di navigazione. In opzione sono ovviamente disponibli anche le versioni diesel o fuoribordo. Seduto comodamente nella poltrona di comando, innesto la marcia e do gas. La visibilità tutto intorno è davvero ottima ed è molto facile manovrare, anche in spazi ristretti. Usciti dal porto diamo gas e la Sessa C3X entra in planata rapidamente, già a 12 nodi esce dallacqua, stacca la scia e si distende naturalmente. Questa caratteristica consente inoltre di trovare una serie di basse velocità di crociera che si riveleranno importanti per le navigazioni con mare formato o, più semplicemente, per navigare senza fretta gustandosi i panorami. Degne di nota le andature comprse tra i 20 e i 30 nodi, qui il consumo è abbastanza costante, sempre inferiore ai 4 litri al miglio. Davvero un buon risultato, sitomo di una carena che scivola sullacqua sviluppando poco attrito. Ma la Sessa C3X può dare molto di più, è un open e, nonostante la ricchezza e la dimensione degli interni, deve essere in grado di regalare anche sensazioni sportive per cui, bando agli indugi e diamo fondo alle manette. La barca accelera senza sforzo apparente fino a 35/36 nodi e poi, trimmando un po i motori, accelera ancora, fino a sfiorare i 40 nodi di velocità, non male per un open come questo che, peraltro, stiamo provando a pieno carico. Riduco la velocità fino a 20 nodi circa e poi viro con decisione, la barca sinclina e ladrenalina sale mentre la carena fa il suo lavoro tenendo saldamente la Sessa C3X nella sua traiettoria. Controviro fino ad incontrare le nostre stesse onde che la barca attraversa senza impattare. Poi mi rimetto in rotta rettilinea, a circa 30 nodi e mi godo il comfort. Naviga davvero bene questa nuova Sessa C3X. Tutti i numeri della prova Sessa C3X, specifiche tecniche: Lunghezza f.t 11,19 m (37ft) Lunghezza omologazione 9,93 m Larghezza f.t. 3,45 m Portata persone max 12 Posti letto 4 Carburante 750 l Potenza massima 700 hp Categoria CE B Design & Project Sessa International Buon divertimento.
Zweryfikowany
Zweryfikowany