Bardzo piękna historia... żaglówki La Nébuleuse W 1948 roku armatorzy panna Rolande Le Hégarat i pan Pierre Marchadour zamówili żaglowiec do tuńczyka w słynnej stoczni Camaret Le Hir & Péron, La Nébuleuse będzie modelem wyjątkowym. Załoga składa się z 8 ludzi i 1 psa. Połowy tuńczyka białego (tuńczyka białego) na północnym Atlantyku trwają od czerwca do października przez 15 dni do miesiąca. Nébuleuse staje się najlepszą łodzią na tuńczyka Camaret: ...
Bardzo piękna historia... żaglówki La Nébuleuse W 1948 roku armatorzy panna Rolande Le Hégarat i pan Pierre Marchadour zamówili żaglowiec do tuńczyka w słynnej stoczni Camaret Le Hir & Péron, La Nébuleuse będzie modelem wyjątkowym. Załoga składa się z 8 ludzi i 1 psa. Połowy tuńczyka białego (tuńczyka białego) na północnym Atlantyku trwają od czerwca do października przez 15 dni do miesiąca. Nébuleuse staje się najlepszą łodzią na tuńczyka Camaret: łódź jest doskonała na morzu i szybka. Żagle, sztaksel, sztaksel balonowy (przodek spinakera), grot gaflowy, fok i tapecul (żagiel Dundee) , będzie używany do 1972 roku. Następnie statek jest modernizowany; zainstalowany jest duży trap oraz silnik V8. Jego dobre zasługi trwały do 1987 roku. Kilka lat później los La Nébuleuse skrzyżował się z losem Cédrica Lagrifoula, pasjonata tradycyjnych żaglówek, podjął się renowacji starej żaglówki, faraońskiego projektu 8 lat pracy nad stworzeniem stoczni (Voiles & Traditions) w Paimpol (Bretania). Dzisiaj La Nébuleuse to jedna z najpiękniejszych renowacji żaglówek rybackich we Francji: • Pasażerowie mogą uczestniczyć w manewrach, w tym sterowaniu. • Homologacja: 1. kategoria NUC (wszystkie obszary). • Kadłub 19 m (w sumie 32 m), belka 6 m, żagiel drogowy 370 m2. • Maksymalna prędkość bez prądu: 12 węzłów. • Przepustowość: 38 pasażerów w dzień, 18 pasażerów w nocy (zagraniczne standard = 12). • 2 toalety, 3 prysznice, ciepła woda i umywalki. • Ogrzewanie. • 12 pryczy i nie proste koje naprzeciwko siebie. 4 pokoje dwuosobowe, 2 łóżka pojedyncze i 6 pokoi jednoosobowych z podstawą z listew i materacem Bultex, zasilaniem 230 VAC, gniazdami USB. • Bardzo duży salon: 20 osób znajduje miejsce do spożywania posiłków. Kino domowe, projektor wideo, internet. • Wyposażona kuchnia ogólnodostępna: zmywarka, piekarnik gazowy, płyty grzejne, lodówka, zamrażarka, kuchenka mikrofalowa, ekspres do kawy, profesjonalny sprzęt… • Duży taras wyposażony w „markizę”. • Elegancja i majestatyczna estetyka z żaglem o powierzchni 370 m2 na prawdziwej łodzi tuńczykowej Dundee. Jesteśmy dumni, że możemy na niego wejść. •. Bezpieczeństwo: brak sterówki umożliwia widoczność 360°. Automatyczne kamizelki ratunkowe, panel przeciwpożarowy, pompy zęzowe i pożarowe, alarmy, radia (BLU, VHF), GPS, latarnia alarmowa, radar, AIS, navtex, anemometr, echosonda, komputer ze wzmacniaczem, oświetlenie pokładu, generator 12 kw, 3 wodoszczelne grodzie, sprzęt do nurkowania, tratwy głębinowe, defibrylator itp. I oczywiście ciepło stolarki zwiększa serdeczność i przyjemność przebywania na pokładzie. La Nébuleuse pływa po całej Bretanii, w Europie i przeprowadza niezwykłe operacje, podobnie jak w 2018 r., transportując z Wielkiej Brytanii setną figurę (5 ton) Doliny Świętych Kornwalia do Bretanii; jutro będzie miała kakao i organiczną kawę w Brazylii! Poznanie jej historii niewątpliwie wzmacnia więź, która już łączy Cię z tym ujmującym statkiem, prawda?
Une bien belle histoire... celle du voilier La Nébuleuse En 1948, Melle Rolande Le Hégarat et M. Pierre Marchadour, armateurs, commandent un thonier à voiles, aux célèbres chantiers camarétois Le Hir & Péron, La Nébuleuse sera un modèle unique. Un équipage est constitué de 8 hommes et 1 chien. La pêche aux thons blancs (thons Germon) dure de juin à octobre pendant 15 jours à un mois en Atlantique Nord. La Nébuleuse devient le meilleur thonier ...
Une bien belle histoire... celle du voilier La Nébuleuse En 1948, Melle Rolande Le Hégarat et M. Pierre Marchadour, armateurs, commandent un thonier à voiles, aux célèbres chantiers camarétois Le Hir & Péron, La Nébuleuse sera un modèle unique. Un équipage est constitué de 8 hommes et 1 chien. La pêche aux thons blancs (thons Germon) dure de juin à octobre pendant 15 jours à un mois en Atlantique Nord. La Nébuleuse devient le meilleur thonier de Camaret : le bateau est excellent à la mer et rapide. La voilure, une trinquette, une trinquette ballon (ancêtre du spi), une grand-voile aurique, un flèche et un tapecul (voile de dundée), sera utilisée jusqu'en 1972. Puis, le navire est modernisé ; une grande passerelle est installée ainsi qu'un moteur V8. Ses bons services continuent jusqu'en 1987. Quelques années plus tard, la destinée de La Nébuleuse croise celle de Cédric Lagrifoul, passionné par les voiliers traditionnels, il entreprend la restauration de l'ancien voilier, un projet pharaonique de 8 années de travail avec la création d’un chantier naval (Voiles & Traditions) à Paimpol (Bretagne). Aujourd'hui La Nébuleuse est une des plus belles restaurations de voiliers de pêche de France : • Les passagers peuvent participer aux manoeuvres y compris barrer. • Homologation : NUC 1ère catégorie (toutes zones). • 19m de coque (32 m en totalité), 6m de large, 370m2 de voilure de route. • Vitesse maximale sans le courant : 12 noeuds. • Capacité : 38 passagers en journée, 18 passagers en nuit (norme étrangère = 12). • 2 WC, 3 douches, eau chaude et lavabos. • Chauffage. • 12 bannettes et non de simples couchettes en vis-à-vis. 4 doubles, 2 twins et 6 simples avec pour toutes : sommier à lattes et matelas Bultex, 230 VAC, prises USB. • Très grand carré : 20 personnes trouvent place pour manger. Home-cinéma, vidéoprojecteur, internet. • Cuisine équipée collectivité : lave-vaisselle, four gaz, plaques de cuisson, frigo, congélo, micro-onde, machine à café, matériel pro… • Pont vaste équipé d’un taud. • Élégance et esthétique majestueuse avec 370 m2 de voilure de ce vrai dundée thonier. On est fier d’embarquer à son bord. •. Sécurité : l’absence de timonerie permet la vision à 360°. Gilets automatiques, centrale incendie, pompes d’assèchement et d’incendie, alarmes, radios (BLU, VHF), GPS, balise de détresse, radar, AIS, navtex, anémomètre, sondeur, ordinateur avec répétiteur, éclairage de pont, groupe électrogène 12 kw, 3 cloisons étanches, matériel plongée, radeaux hauturiers, défibrillateur, etc. Et bien sûr, la chaleur de la menuiserie ajoute à la convivialité et au plaisir d’être à bord. La Nébuleuse navigue partout en Bretagne, en Europe et réalise des opérations hors du commun, comme en 2018, avec le transport de la centième statue (5 tonnes) de la Vallée des Saints, de Cornouailles Britanniques à la Bretagne ; demain elle prendra du cacao et du café bio au Brésil ! Le fait de connaître son histoire renforce sans doute le lien qui vous lie déjà avec cet attachant navire, non ?