Urok i atrakcyjność Ericsona 380 wynika z cichego zaangażowania w formę i funkcjonalność oraz subtelnego przeciwstawiania się trendom w branży napędzanej coraz bardziej przez efektowne, jednowymiarowe łodzie. Model 380 nie stara się być wszystkim dla wszystkich. Słodka linia modelu 380, kształtne zwisy i nisko zawieszony bagażnik kabiny sprawiają wrażenie bardziej przyjaznego w porównaniu z bardziej agresywnym wyglądem wielu współczesnych konstrukcji ...
Urok i atrakcyjność Ericsona 380 wynika z cichego zaangażowania w formę i funkcjonalność oraz subtelnego przeciwstawiania się trendom w branży napędzanej coraz bardziej przez efektowne, jednowymiarowe łodzie. Model 380 nie stara się być wszystkim dla wszystkich. Słodka linia modelu 380, kształtne zwisy i nisko zawieszony bagażnik kabiny sprawiają wrażenie bardziej przyjaznego w porównaniu z bardziej agresywnym wyglądem wielu współczesnych konstrukcji z wolną burtą zakończonych pionowo. Nie oznacza to, że model 380 nie jest konstrukcją wybiegającą w przyszłość. Podwozie modelu 380 z zaokrąglonymi sekcjami, płetwą kilu i wyważonym sterem łopatkowym jest wystarczająco nowoczesne. Wnętrze jest jasne, z wykończeniami z drewna tekowego i fornirowanymi przegrodami, które podkreślają powierzchnie z włókna szklanego i Formica. Podsufitka jest winylowa i ma wygodny dostęp do zamków błyskawicznych. Plan zakwaterowania obejmuje podwójną koję z przodu z dwiema wiszącymi szafkami i szufladami pod koją. Kanapy w salonie stoją naprzeciwko dużego stołu z opuszczanym blatem, owiniętego wokół masztu. Stacja nawigacyjna skierowana do tyłu znajduje się na prawej burcie i wykorzystuje kanapę jako miejsce do siedzenia. Ericson 380 nie pretenduje do miana światowego cruisera, chociaż nie ma wątpliwości, że jest w stanie opłynąć świat. 380 nie twierdzi, że jest maszyną wyścigową o wysokich osiągach, ale osiągi są doskonałe, a dobrze żeglowany 380 będzie trudny do pokonania. Model 380 rzeczywiście twierdzi, że jest łatwą w żeglowaniu, dobrze proporcjonalną i dobrze skonstruowaną łodzią, która sprawdza się w większości środowisk żeglarskich. I nie jest to czcze twierdzenie. Wliczone w cenę udogodnienia i wyposażenie: W pełni wyposażona kuchnia 1 łazienka Opcjonalne dodatki i dodatkowe opłaty: Opłata za wyżywienie we własnym zakresie: 220 USD (dla czarterujących, którzy organizują własny catering. Opłata ta obejmuje załadunek, rozładunek, przechowywanie napojów i prowiantu, sprzątanie i mycie .) Specjalna prośba o czarter lub dłuższy nocleg: wyceniane osobno Zezwolenie imigracyjne: 330 USD (za wycieczkę na Koh Lipe) Sprzęt do nurkowania: wyceniane osobno na żądanie
The charm and appeal of the Ericson 380 emanates from a quiet commitment to form and function and, subtly, to bucking the trends of an industry driven more and more by splashy, one-dimensional boats. The 380 does not attempt to be all things to all people. The 380’s sweet sheerline, shapely overhangs and low-slung cabintrunk has a friendlier look over the more aggressive appearance of many of today’s vertically ended free-board designs. This is ...
The charm and appeal of the Ericson 380 emanates from a quiet commitment to form and function and, subtly, to bucking the trends of an industry driven more and more by splashy, one-dimensional boats. The 380 does not attempt to be all things to all people. The 380’s sweet sheerline, shapely overhangs and low-slung cabintrunk has a friendlier look over the more aggressive appearance of many of today’s vertically ended free-board designs. This is not to suggest that the 380 is not a forward-looking design. The 380’s underbody, with rounded sections, fin keel and balanced spade rudder, is modern enough. The interior is bright with teak trim and veneered bulkheads accenting fiberglass and Formica surfaces. The headliner is vinyl with convenient access zippers. The accommodation plan features a double berth forward with two hanging lockers and drawers below the bunk. The saloon settees face a large, drop-leaf table that wraps around the mast. The aft-facing nav station is to starboard and uses the settee for a seat. The Ericson 380 doesn’t claim to be a world cruiser, although there is no doubt that she is capable of cruising the world. The 380 doesn’t claim to be a high-performance racing machine, but performance is excellent and a well-sailed 380 will be hard to beat. What the 380 does claim to be is a sweet-sailing, well-proportioned, well-constructed boat, at home in most sailing environments. And this is no idle claim. Included Facilities & Equipment: Fully Fitted Galley 1 bathroom Optional Add-Ons & Additional Charges: Self-Catering Charge: USD 220 (for charterers who arrange their own catering. This charge covers loading, unloading, stashing drinks & provisions, cleaning, and washing.) Special Charter Request or Extended Night Stay: Quoted separately Immigration Clearance: USD 330 (for Koh Lipe trip) Diving Equipment: Quoted separately upon request